Daha iyisini yapabilmek için bir davetiye..

by

Patika birbirimizi güçlendirme, içimizdeki güzeli ortaya çıkarma projesi. Yalnızca bize gelenlere değil ulaştığımız her insana bu kötüye doğru giden yaşantılarımız daha iyi bir hale nasıl getirebiliriz diye düşünüyorum. Bu yaşam koşullarında genellikle unutulan ama aslında bizi besleyen doğaya ve Anadolu’ya ait her şeyin bir hikayesi ile birlikte dolu dolu yaşanması gerektiğine inanıyorum.

Dedem Hasan-Âli Yücel’in “ Türkiye’de Eğitim ve Kültür Reformu” adına yaptıklarından, bizi seven tüm dostlarımızdan, ailemden destek alarak herkesin “yolculuğuna” katkıda bulunmak istiyorum. Herkesin bir yaşam yolculuğu var ve her birimizin “Patika” larının birleştiği yerde en güzelini oluşturmak amacım.

Küçüklüğümden beri kurduğum bu hayal doğanın içine taşınıp; ekoloji, spor, satranç, drama, sanat etkinliklerini içeren, Anadolu kültürünü, kendine olan güveni, stratejik düşünmeyi, ekip ruhunu, ele ele tutuşarak üretmeyi, paylaşmayı ön plana çıkartan çocuklara ve gençlere yönelik yaz kamplarıyla başladı. Hayallerin gerçeğe dönüştüğü 1996’dan beri her yıl etkinlikler dizisiyle hem çevremizi beslemeye hem de tırnaklarımızla patikda kurallar dizisinden daha çok bir çalışma ve yaşam kültürü oluşturmaya çalışıyoruz. Belki çok azımız burada yaşıyor ama patika ailesi dünyanın dört bir tarafındaki aile üyeleriyle, benzer projelere destek veren insanlarla el ele çalışıyor. Böylece patika yalnızca patikada değil vizyonunun ulaştığı her yerde var olmakta.

Her Nisan’da baharın gelişiyle birlikte yaptıklarımızı kutlamak, duyurularımızı yapmak üzere, artık geleneksel olmuş Patika pikniği ile neredeyse bir haftaya varan bir şenlik ortamı oluşturuyoruz Patika’ya gelenlerle birlikte.

Yoğun çabalarla kendi başımıza yıllardır oluşturduğumuz bahçenin, yapıların, yaşam kültürünün, çevremize vermeyi umduğumuz mesajların yayılabilmesi için yardımınıza gereksinmem var. Bu, yaptıklarımızın tadını çıkartacak tüketmek için değil, “bu önü deniz arkası orman olan” dünyanın eşsiz yerlerinden biri, milli park olmaya aday yörenin tadını çıkartacak yaptıklarımıza tuğla koyacak insanların gelmesini istiyorum

Patika’ya bunca emek vermeme karşın hala orada yaşamayı hak etmek için her gün ne yapabilirim diye çabalıyorum. Bir şeylere sahip olmak, tutunmaktan çok benim ve başkalarının tutunabileceği alanlar oluşturmaya çalışıyorum.

Çocuklarla ve çocuklu ailelerle yaptığımız kamplardan tutun dans kamplarına, yoga kamplarından tutun sanat ve yürüyüş kamplarına kadar pek çok konuda yaptığımız etkinliklerle hem vizyonumuz doğrultusunda çalışmak hem de projemize para kaynakları oluşturarak hem maddi hem manevi borçlarımızı ödemeye çalışıyorum.

Bizler Çevremizde görmek istediğimiz dönüşümü kendi içimizde başlatmak adına yogaya başlamak ve bunu sürdürmek gibi ciddi seçimler yapmak durumundayız. Ben de kendi adıma bu konudaki alt yapıyı tüm olanaklarımla sunmaya çalışıyorum. Geldiğinizde arazinin çeşitli yerlerinde meditasyon ve yoga ortamlarıyla her sabah toplu veya kendi yoganız yapma şansınız var olacak.  Kendi çadırınızla gelip makul bir ücret ödeyerek kalma olanaklarından tutun, besleyici yemeklere kadar her alanda düzenlemeler yapabilmek için, gelen yazılı önerileri de değerlendirmeye çalışıyoruz. Yaptığımız işler ve organizasyon konularında ise muhakkak ama muhakkak yaptığımız işlerin kalitesini en üst düzeyde tutmaya çalışıp, olayların bir adım önünde olacak şekilde takipçi olmamız gerektiğini düşünüyorum. Tasarladığımız her etkinlikle olanaklarımız çerçevesinde, etkinliklerden yararlanacak herkese çok iyi bir hizmet sunmak durumundayız.  Eksik bıraktığımız her alanın olumsuzluklara neden olabileceğin ve yerine getirmediğimiz her sorumluluğun bir başkası üzerinde atık oluşturabileceğini her an anımsayarak, yapılması gerekenin yapılmasına doğru motive olmak için birbirimizden destek alalım. Atladığımız her konuyu bir başkası keşfetmeden dürüst olarak ortaya koyalım.  Bu kültürü devam ettirmek adına küçük büyük bir sürü etkinlik iptal etmek durumunda kaldık. Aksayan bir durum olduğunda hemen orada çoğalarak en kısa zamanda o yarayı kapatma çabasında olduk. Ama iyileştirme çabasında olduğumuz konunun olumsuz noktalarıyla baş edemiyorsak sistemimizden çıkarmakta hiç tereddüt etmeme yanlısıyım. Onun için bizimle olan herkesten, baştan olaylara sahip çıkmasını ve el attığımız konunun “surplus” oluşturacak şekilde tasarlanmasını, uygulanmasını ve takip edilmesini bekliyorum.

Bir çok insanın hayallerini süsleyen bir şeyleri yaşama geçiriyor olmak büyük ama çok büyük bir sorumluluk. Atılan her adımın bir değerlendirmesinin ve kutlamasının olmasını, ben atlarsam sizin hatırlatacağınızı umuyorum.

Patikalarında yürüdüğünüz Likya topraklarının büyüsüne kapıldığımız,  kekik kokan büyülü rüzgarını teninizde hissettiğimiz, güneşiyle güç kazandığımız bu yörenin hakkını verebilmek için yapılacak her türlü çalışmaya Patika’da yer verebilmek istiyorum. Kaktüs bahçesi oluşturmaktan yürüyüş projelerine, etkinlik organizasyonlarından alan tasarımlarına kadar her alanda önerilerinizi bekliyorum.

Bugüne kadar bana bilerek ya da bilmeyerek destek olan dedem Hasan-Âli Yücel’den anneme kadar aileme, yoldaşım Çiğdem’den kuzenlerime, sevgili dostlarıma, Anadolu’nun yetiştirdiği birbirinden değerli hocalarıma ve tüm Patika yolcularına bu vesile ile teşekkür etmek ve 50. yaşıma doğru yaklaşırken beni ben yapan toprak ana dahil olmak üzere her şeye şükranlarımı sunmak istiyorum.

Ve ek olarak etkinlik koordinatörleri

*Etkinlik içeriklerini fotoğrafla (birden fazla olursa hoş olur, arasından seçeriz) birlikte 14 martta kadar bekliyorum. İki cümle bile olsun bir şeyler yazın daha sonra geliştirirsiniz.

*Etkinliğinizin duyurusunu ne zaman hazırlayacaksınız ve nasıl duyuracaksınız.

*Duyuruların mümkün olduğu kadar erken olması gerekiyor çünkü herkes izinlerini ona göre almaya çalışıyor. Ya da bu duyurular izinlerinin tarihini şimdiden almaları için motivasyon oluyor.

*Etkinlik aşamasına yeterince hazırlık yapılamadıysa, ya da bir ay öncesine kadar 6 kişilik ön ödemesi yapılmamış ise etkinlikler iptal edilecek.

*Rezervasyonları patikafaralya@yahoo.com üzerinden yapılmasını tercih ederim. Bana telefonla da erişilebilir 533 650 80 70. Bize gelecek kişileri WEB sitemizden projeyi incelemeye teşfik ederseniz ama çok memnun olurum.

*Özenli olan her şeyin sinerji oluşturarak çevresine inanılmaz güzel etkisi oluyor bunu bu yıl her etkinliğimizde oluşturabilmek için her konuda olduğu gibi bu alanda da çok çalışacağım. Umarım herkesi yeterince motive edebilirim.

Herkesi kocaman kucaklıyorum…:)


