PATİKALIGİLLER

by

PATİKALIGİLLER

Bir kara duygusallık bulutu çöktü gözlerime ne yapsam gitmedi bugün

Hoşt dedim, kışt dedim; kaldı!

Çakıldı bir kere ruhuma, Damlalar düşecek duramayacaklar.

Sulu sepken kara bebeklerim

Pıtır pıtır başladılar yağmaya ansızın

Kendimi üzdüm herkesleri üzdüm bu gece maalesef

Deli beni, taşkın beni, sağanak beni, kendini bilmez beni!

Aceleci Erol’u,

Sakin Çiğdem’i,patikasakinleri1

Cırcır Gülümser’i

Bebek Deniz Yücel’i

Azimli Koza’yı ve ekmeğe zaafı olan Pati’yi

Taze geline benzeyen nar ağacını

Şeftali, portakal, mandalina, kayısı, erik ve incir verenleri

Diri sebzeleri

Doğurgan tohumlukları

Bilge meşeleri

Şifali bitkileri

Herkesi ama herkesi!

Patikalıgilleri üzdüm işte!

Asmalar ağladım diye yaprak büzdüler

Sincaplar anılarımı hatırlarım diye kaçtılar

O sesi bozuk horozla tavuk dedikodumu yaptılar “vah vah” diyepatikasakinleri2

Ekinazya hiddetlendi “hele bir burnun tıkansın” dedi sitemli

Çekirgeler, avokado yapraklarını bile yemediler bu gece

Cırcır böceklerinin nameleri uzadı sanki ve

Yoncalar hiç aldırış etmeden toprağı korumaya devam ediyor gibi yaptılar derin derin düşünürken

Dut aşıran arı kuşu küstü! pır dedi vadiye gitti

Kelebekler gözyaşlarımı taşıdılar yanaklarımdan aşağıpatikasakinleri4

Mayalar aşka geldiler dövündüler ekmeğe, peynire

Arılar papatyaları sordular burukça

Itır’ı, lavantası, kekik’i, mercan köşkü burnuma isyan edip bağır çağır doluştular

Ama ben!…

Çocukluğumu…

Babaannemle yıkanmayı…

Köyümü…

Ve kuru reyhanı çok severdim!

Sayın patikalıgiller!

Bu sabah sayenizde reyhan kokusu kaçtı kalbimepatikasakinleri3

Ondan doldu gözlerim üzülmeyin emi

Hep o reyhanlar yüzünden!

Biliyorsunuz değil mi?

Hadi gülümseyin!

Duygu ERTURAN, 17.07.2009

Bir Cevap Yazın

