ÜZÜM ÜZÜM İKİ GÖZÜM

by

Anlat!

Dertleşelim seninle asma…

Sevgilim ol bu gece

Bu seferlik dolma yaprakların yalnızlığımı gölgelesin bari

Yudumlayayım seni olmaz mı?                 uzum

Boşa seviştiğim geceleri anlat bana

bak! Gözlerim üzüm üzüm dolu

Gözyaşlarımı iç bir dikişte!

Salkım salkım büyüt beni

Sulu, tatlı, ekşi ve bazen burukçayız değil mi?

Sevgilimsin bu gece asma sakın susma

Acıların şerefine

Özünden bir kadeh anlat bu çırılçıplak kadına

Dinleyeceğim…

Bir türkü de hele…

Öp kalbimi uyumadan

Kankırmızı akacağım

Seversen yine dolacağım…

Canlar şarap işte! Şişede durmuyor! İçtim ne olmuş! İnsanın içtikçe içesi geliyor. Hele; organik sertifikalı asmalardan toplanmış anında geleneksel yöntemler ile suyu sıkılmış o muhteşem üzümlerden ise; hele hele birde Patika’da güneş bu kadar güzel batıp, ay ve yıldızlar geceyi bu denli büyüleyici süslüyor ise; ben ne yapayım? Siz söyleyin! Mahzen mi? Biliyorum ama söylemem…

Yudumlarken kıyamıyorum; envai çeşit üzümden deneysel yöntemlerle ve bolca  alın teri ile çiğnenmiş bu şarabı tüketmeğe…

Patika da “alın teri” denilen özlü sözü bizzat deneyimliyorum aslında. Bugün küçücük bir sebze bahçesinde otları yolarken, geçen gün el arabasına kürekle toprak doldurup topu topu on adım ötesine taşırken alnımın terlediğini ve hep özlediğim domatesin, toprağın kokusunu önüne katarak burnumdan damladığını hissettim. “Kan ter içinde” idim evet! Mutfağa gidip bir bardak su içip şükrederken, ne kadar mutlu, ne kadar içli, ne kadar özgürdüm. Bu mutluluğu tatma, yaşama, hissetme şansını bana verdiği için evrene, bilinçli bilinçsiz katkısı olan herkese ve özellikle patikalıgiller’e yürekten minnettarım. Alın teri ile yapılan bir şeyi içmek ve yemek ne kadar saygı gerektiren bir olgu.

Nerde kalmıştık? Şarap! Evet, şarap’a dönersek…

İçmeden, dilinize, ağzınıza ve yüreğinize o tad bulaşmadan ne desem boş. sarapİyisimi ben Patika’da var olan asma çeşitlerini sayayım size; Yalova Incisi, Nevazer (Dimrit), Early Cardinal, Cardinal, Kalecik Karası, Margaz , Diyarbakır, Amasya, Hafız Ali, Merlot, Narince, Italia, Rasaki, Alfons, Çavuş…bir sürü çeşit asma mevcut. Şaşırdınız değil mi? 5 dönüm arazide gezinirken karşınıza nerede ve ne zaman bir asma çıkacağı hiç belli olmaz. Her an tetikte olmalısınız. Fakat dikkat yenilebilir üzümlere musallat olabilme hakkınız saklı ve fakat; şaraplık üzümler cız;!!!….

Patika’da deneme yanılma ile en verimli ve iklime en uygun olup sağlıklı yetişebilecek olan asmaları belirlemeye çalışıyorlar. İlerleyen yıllarda odaklanmayı seçtikleri asma çeşitleri ise şöyle;

Margaz (yerli), Rasaki, Nevazer, Merlot, Hamburg misket, Alfons, Yalova Incisi ve Kaya köyden gelen şaraplık asma.

Kim bilir belki bir gün internetten meşhur “Organik Patika Şarap”ı sipariş eder karbon ayak izi en düşük şekilde ulaştırılsın tuşuna basar bekleriz. Ya da daha güzeli yolumuzu Patika’dan geçirip hem tadarız hem de alıveririz birkaç şişe.

Ayaklarınıza sağlık patikalıgiller çok güzel olmuş!

Bitti mi?  Başka yok mu? Vardır vardır!

Duygu Erturan


