Patika’da Kaldığım 9 Gün

by
Tutku Çetin

Tutku Çetin

1. Gün: Kapıda, “Akdeniz’in kekik kokan büyülü rüzgarları” ile birlikte bekleyen Erol karşıladı bizi. Aşağıya doğru ilerleyen toprak yolu izledik ve işte karşımızda Patika!  Hasırlar ağaç altına, bizler hasırların üzerine çekildik. Şehrin ve yolun yorgunluğunu atmak gerek.

2. Gün: Çevreyle tanışıyoruz; tek tek her ağaçla, her taşla, asmayla, bahçedeki domateslerle, adaçayı ve melisayla el sıkışıyorum, hal hatır soruyorum. Tüylü dostlarım Koza ve Pati’yle tanışıyorum. Gözlerim, burnum, kulaklarım tam kapasite çalışıyor, Patika’yı içime çekiyorum. Ellerim her yerde.

3. Gün: Mutfağımız; hepimizi kucaklayacak kadar canayakın, dost ve iştah açıcı. Gerçek besinler kullanıp gerçek yemekler pişiriyoruz. Uyum, sevgi ve dayanışma ekliyoruz içlerine, yemek saatlerimiz şölene dönüşüyor. Bu ekmekler varken pastaya hiç gerek yok.

4. Gün: Deniz; hem Yücel olanı, hem de ıslak ve mavi olanı. İkiniz de harikasınız!

5. Gün: Şarap; onunla daha mı iyi çalışılıyor, ne? Dolunay Faralya’nın üzerindeyken Erol’un stokları gittikçe azalıyor.

6. Gün: Masa; sağlam bir ağaçtan yapılmış, tek parça, upuzun ve çok güzel. Bir sürü insanın emeği geçmiş. Mutfağın önünde, asmanın altında beyin fırtınalarıyla geçen çalışmalarımıza ve yemeklerimize eşlik ediyor.

7. Gün: Çadırım; cırcır böceği korosunun sahne aldığı meşenin tam altında. Tüm bedenimle konserlerine eşlik ediyorum. Meşenin dalları alkış tutuyor bize.

8. Gün: Güneş, başka nerede böyle batar? Gün, başka nerede böyle inanılmaz renklerle veda eder? Her gün yeniden aşık oluyorum.

9. Gün: “Patika ve ben artık biriz, geri dönmem mümkün değil” diyorum ama yemiyor insan yapısı uyduruk takvim. Mantığım beni insanlığın derin uykusuna bağlamaya çalışıyor.  Dönüyorum ama şimdilik!

Tutku Çetin

Bir Cevap Yazın

