Balkonda bir sürpriz olabilir mi?

by

Şehirde balkonlarda ne yetişir? (bu konuda siz de kafa yoruyorsanız bana yazın yakında şehirlerdereyhan permakültür olarak ne yapabiliriz bir toplantı yapacağız.)

Şimdi böyle bir sorunun çevresinde kafa yorarken aklıma onca bitkinin arasında reyhan geldi. Arkasından Pesto sosunun o nefis tadı ağzımın suyunu akıttı. Hadi… pesto sosu yapalım… Pesto soslu makarnayı yerken parmaklarımı yemek üzereyeken pesto sosunu yapmayı öğrenmeye karar verdim.  İlerleyen zaman içersinde pesto sosunun yapılışını öğrenmeye çalışırken pesto sosunu yapan bir arkadaşa pesto sosunu kuru reyhanlardan yapabilir miyim dediğimde suratındaki ifadeyi hiç unutamayacağım. Hemen sözümü yutup, kullanılabilecek fıstık çeşitlerine geçip konuyu değiştirmiştim. Bi de ben mutfak işlerinde ölçülere pek meraklı olduğum için reyhanları tartmaya çalıştım:-). Benim gibi ara sıra mutfak işlerine merak saranlara kolaylık olsun diye. Göz kararı yemek yapmak bana pek zor geliyor da…

İşte size tarif…

Balkonda yetiştirilmiş 5 saksı reyhanları (50gr) toplayıp :–)

50gr. Kaju fıstığı (bulamazsanız fıstık veya cevizle olabilir)

5 diş sarımsak (buna tadarak ta karar vermek daha iyi olabilir)

25gr permasan peyniri rendelenmiş olarak

50gr zeytinyağı

Çay kaşığının ucuyla karabiber.

Ve bir tutam tuz. Tuzu az koyup yemekte ek yapılması çok daha makul olduğunu düşünüyorum.

Balkonumuzdan topladığımız taze reyhanlarla makarnadan sebzelere kadar pek çok yerde kullanabileceğiniz sosu kavanoza koyup üstüne fazladan yağ koydunuz mu ne zaman isterseniz çıkartıp sos olarak kullanabilirsiniz.

Bir de neymiş bu pesto mesto, sos istiyorsam, mevsimlik bulduklarımdan domates, soğan, sarımsak baharat işte sana klasik sos (ekolojik ayak izimiz daha düşük olur) derseniz o zaman size kendimi davet ettiririm.:–)

Erol B. Scott, erolbenjamin@yahoo.com 

Not: Erol B. Scott hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Etiketler: , , ,


