Patika’da bir doğum günü..:)

by

Turkuaz  mavisi hayaller kuruyorum.

Zeytin  yeşiline karışıyor,

Kekik  kokuyor dularım.

Akdeniz’in  dört bir yanından canlar topluyorum.

Müzikler,  tadlar, kültürler, tarihler

Esen yelde  harmanlanıyor.

Miras, Tohumlarla geleceğe taşınıyor.

Hayallerim,

Yunusun sırtına binip

Dostların  hayalleriyle birleşecek; biliyorum.

Yol, Bizi her  zamankinden daha renkli bir Akdeniz’e çıkaracak

Engin maviliğin içinden bir ateştopu gibi

Doğduğunu izleyeceğiz güneşin

Geceleri hayran  hayran

Evrenin farklı noktalarından,

Farklı anlarından zamanın,

Bize göz kırpan yıldızlara bakacağız.

Aşk içinde, yeniden yeniden doğacağız; görüyorum.

Deniz kokuyor içim; duyuyorum.

Ebru…

Turkuaz mavisi hayaller kuruyorum.Zeytin yeşiline karışıyor,

Kekik kokuyor dularım.

Evrene, Patika’dan  şükranlarımı yolluyorum.

Bugün 35 yaşımı dolduruyorum.

Ölümsüz ruhum, 35 yıldır, bedenimde,

ikisi de devinimde

bazen barış içinde

bazen kavga halinde.

Ben de ikisiyle,

Ve türlü türlü canın eşliğinde,

Bir yolda girmekteyim.

Ardımda Ebruli izler

Önümde yeni patikalar

Yeni ufuklar

Dostlar

Aşklar

Canıma değen canlar.

İçimde

Adım gibi

Türlü renkte Ebrular.

Bazen coşkulu bir kız çocuğu

Ela tadında

Bazen dingin bir deniz,

Bazen bir fırtına.

Bazen yaşlı bir bilge sanki

Bazen sorular içinde

Yanıtların peşinde

Bazen suyun üstündeki Ebru

Dokunamadığım hassas bir desen

Bazen esen bir yel

Avcumdan kaçırdığım

Bazen avcumun içi gibi bildiğim

Bir ben.

Hayalini kurduğum yaşam

Renkli bir permakültür bahçesi

Merkezin olmadığı bir ağ

Çoklu bağlarla beslenen

Birbirini besleyen

Canlar.

Monokültür yaşamlardan kaçıp

Benim hayallerimi hayal etmiş

Ve tek başına asla büyüyemeyecekleri kadar

Büyümeyi başarmış

Birbirini besleyerek.

Ellerimizle permakültür bahçeleri kurarken

Ince ince işlemek

Içimizdeki ruhu

Beynimizi

Bedenimizi

Hepimiz için

Duam bu.

Evrene yolladığım

kekik kokulu duam.

Erol’a ve  Çiğdem’e

Sonsuz teşekkürler,

Patika için

Deniz için.

Kızıma dost

Kızıma arkadaş getirdiniz.

Emek emek büyüyor Deniz.

Muhteşem bir insan  olma yolunda.

Shayn’e sonsuz teşekkürler

Sevgisi, aşkı, dostluğu

Ve Ela için!

Ela’ya sonsuz teşekkürler

İnsanın ne büyük bir

Mucize olduğunu

Bana her gün anımsattığı için.

Yasemin ve  Micheal’a

Sonsuz teşekkürler

Yıllardır devam eden

Sağlam dostluğumuz için.

Şımarabildiğim dertleşebildiğim

Kız kardeşim gibi açılabildiğim için

Yasemine’e.

Ve burada tanıdığım

Melis, Emre, Nihal, Ahmet’e

Kısa zamanda

Ne çok şey paylaşılabileceğini

Bana bir kez daha

Anımsattıkları için.

Gülümsere sonsuz teşekkürler.

Zozan’a sonsuz teşekkürler

Bu yıl sınıfta

Bana umudu, coşkuyu, dik durmayı

Ve doğruyu  söylemenin güzelliğini

Yaşattığı için.

Evrene sonsuz teşekkürler,

Bu akşam, bu birliktelik için.

Ebru Tokuç-McCallum


