Çocuklu Ailelerle Haziran Kampı – 2012

by

Üç ve altı yaş grubundaki çocuklu aileler için 16 – 23 Haziranda  PATİKA’da bir dinlence…

Büyük şehirlerde, teknolojiyle örülü, cansız  hayatlar süren anne babalar! Biraz uzaklaşıp çocuklarınız ile PATİKA’ da doğanın kucağında, sakin, üretken bir dinlenceye ne dersiniz? Bu dinlencede,  çocuklarımız ve kendimiz için hızlı modern yaşamın içinde yapabileceğiniz değişiklikleri  öğrenebilir, sabahları yoga derslerine katılabilir,  çocuklarınız için oyuncaklar üretebilir, ekmek yapabilir, öğlenden sonra çamların arasından yürüyerek Faralya Koyun’da denize girebilirsiniz. Çocuklarınızın okul öncesinde elleri gözleridir ve doğal hareket etmeye teşvik edilmeleri gerekir. Gelin, bedene ve ruha şifa niyetine kurulan, hoş sohbetli soframızı birlikte paylaşalım , çocuklarımız ve kendimiz için yaşamımızda farklı seçeneklerimizin olduğunu birlikte keşfedelim.

Patika’da  yapılacak olan bu kampta Meral Geylani Waldorf eğitim pedagojisini yansıtan çalışmalarını sizinle paylaşacak.  Birlikte örgü oyuncaklar örüp tahta oyun malzemeleri yapılacak, şarkılar söylenecek. Sabah yoga derslerinin dışında, ekolojik yaşamla ilgili sohbetler yapılıp, patika projesinin gelişimine katkıda bulunan permakültür hakkında bilgi verilecek.

Meral Geylani Kimdir?

İstanbul’da sıkı komşuluğun olduğu Anadolu Hisarı tepelerinde doğanın içinde oyunlarla bir çocukluk geçirdim. Bu, yaşamımda doğa ile bağlantımı, çocukların bugünkü doğa- yaşam bağlantılarına ve en önemlisi çocuğun çocuk olma haklarına yakından bakmamı sağladı. Normal liseden tasdiknamemi aldığım yıl babamım işi nedeni ile Taşındığımız Tatvan’da o yıl açılan beş öğrencili Kız Meslek Lisesine başlamam olumlu şekilde yaşamımı tamamen değiştirdi. Daha sonra yetenek sınavı ile kazandığım Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu (Şimdiki Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi)nu bitirip 1984 yılından itibaren yedi yıl Erkek Teknik eğitimde Meslek Lisesinde bölüm Öğretmenliği yaptım. 1991 yılında bir davet üzerine Yeni Zelanda’ya gittim. Yeni Zelanda’da Özel eğitim alanında 1995 yılından itibaren çalışmaya başladım. Yeni Zelanda Hükümeti Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde, farklı eğitim ihtiyacı olan çocuklar ile özel eğitimci olarak çalışmaya başladım. 1999 yılında Özel eğitime ihtiyacı olan çocuk ve yetişkinlerin yaşadığı Hohepa Yaşam köyünde üç yıl yaşadım ve çalıştım. Aynı yıl Community Counselling (Toplum rehberliği)  sertifikası aldım. Hohepa köyünün özel pedagojik felsefesi (Şifalı pedagojiyi içine alan Dünyada birçok örneği olan Camphill benzeri yaşam Köyü)  Waldorf /Steiner eğitimi ile bağlantısı vardır.2002 yılında İngiltere, Kuzey İrlanda’da Camphill yaşam köylerinde, Türkiye’de de bir rehabilitasyon merkezinde gönüllü olarak çalıştım. 2003 yılında Yeni Zelanda’ya döndükten sonra Steiner/Waldorf öğretmen eğitim diploması aldım ve Waldorf Kindergarten’ında yaptığım stajdan çok etkilenerek okul öncesi öğretmeni olmaya karar verdim. Daha sonra Yeni Zelanda’da okul öncesi öğretmenlik diploması aldım aynı zamanda Waldorf pedagojisi esaslı bir kreşte çalıştım. 2005 yılından itibaren Türkiye’de Waldorf eğitimi konusunda 18 Mart Üniversitesinde, Marmara Üniversitesinde, Akdeniz Üniversitesinde, Özel okul öncesi derneklerinde, Özel ve devlet anaokullarında, Alternatif Eğitim derneğinde seminerler ve atölye çalışmaları verip bilgilerimi paylaştım. 2010 yılı yazında Erol Benjamin Scott’un kurduğu Patika Projesi kapsamında PATİKA çiftliğinde Waldorf esaslı anne- baba- çocuk kampını oluşturduk. İnanıyorum ki çocuğun çocuk olma hakkını ve doğa ile olan bağlantısını korumak isteyenler bir araya gelirse çocuklarımızın bugünü ve yarını için bir şeyler yapabiliriz.

Patika’da Konaklama:

– Taş binadaki odalardan duşu tuvaleti içinde olan odalarda kişi başı bir günlük kalış 95 TL.

– Duşun tuvaletin içinde olan ahşap odalarda kişi başı bir günlük kalış 75 TL.

– İçinde yataş tipi yatakların olduğu yüksek çadırlarda bir günlük kişi başı 40 TL.

– Çocuklardan günlük 20 TL alınmaktadır.

Bu fiyatlara sabah, öğlen ve akşam yemekleri, bitki çayları, yetişkinlere yoga dersleri ve çocukların etkinliklere katılması dahildir.

Patika hakkında biraz bilgi:

Patika, Fethiye’nin Faralya köyünde deniz ve ormanla kucaklaşmış bir coğrafyada yer alıyor. Yürüyüş mesafesindeki Kelebekler Vadisi ve Kabak Koyu ziyaretçilerin en işlek yürüyüş parkuru. Sabahları yogayla başladığımız güne dileyenler tarihi Likya Yolu patikalarını da keşifle devam edebilir, ya da orman içinden sessizce uzanan patikadan 10 dakika yürüyerek denize kavuşabilirler.

Konaklama için Patika sakinlerinin kendi elleriyle yaptıkları, içinde duşu ve tuvaleti olan taş odalardan çadırlara kadar çeşitli konaklama seçenekleri mevcut. Yerel ürünlerin kullanılmaya çalışıldığı, vejeteryan ağırlıklı, sağlıklı ve lezzetli yemekler de sizi bekliyor… Organik tarım yapılan 5 dönümlük alanda, yoga kamplarından çocuk kamplarına kadar pek çok etkinliğin yer aldığı patika projesiyle ilgili özet bilgiye https://patikayolculari.wordpress.com/patika/ den fotoğraflarla birlikte daha fazla bilgiye ise http://www.patikadayolculuk.com dan ulaşabilirsiniz.

Diğer Bilgiler:

– Anne babaların beraber katılmasını istediğimiz kampımızda yetişkinlerin katılabileği sabroahları yoga dersleri olacaktır. Daha fazla bilgi için Erol Scott’tan telefonla (533 650 80 70) ya da patikafaralya@yahoo.com dan e-posta gönderebilirsiniz.

–Kampın içeriği ile ilgili her türlü sorunuz için  meralgeylani@hotmail.com e-posta atabilirsiniz.

– Rezervasyonunuzun gerceklesmesi icin 300 TL yatırılması gerekmektedir.

–Konaklama, rezervasyon ve Patika ile ilgili bilgiler için Erol Scott’tan telefonla (533 650 80 70) ya da patikafaralya@yahoo.com dan e-posta gönderebilirsiniz.

– Ulaşım için https://patikayolculari.wordpress.com/2010/10/09/patikaya-ulasim  bilgi alabilirsiniz ek bilgi için bizi arayın.

–Yanınızda yoga matınızın dışında getirmek isteyeceklerinizle ilgili bilgileri aşaığdaki linkten alabilirsiniz:(http://www.patikadayolculuk.com/sikca-sorulan-sorular.html)


